De som hänt senast.


Jag sitter påväg till mariebergskogen.
För att snabbt förklara vad det är så är Mariebergskogen en park i karlstad som är gratis för alla. De erbjuder vacker skog, massa djur att titta på. Blommor och badplats. 
Men vi skulle till våffelkafeet, som är i en liten fin gammal trä stuga. Det är lågt i tak och man får huka sig när man ska gå in. Himmla mysigt tycker jag. Borden på stugans uteservering är placerade runt ett stort träd och omges av dessa underbara nyponbuskar.
Just denna soliga dag bestämde vi oss på jobbet att ta med 3 av boendena ut dit.
Nyponbuskar för mig är barndom. Doften av dem gör mig lätt i sinnet och det får mig att vara trygg. Det doftar mamma och fika på gräsmattan. Jag blir 5 år och springer barfota i daggigt gräs. Humlor och fjärilar leker med mig. Och rosorna sprider sin underbara doft och ger mig rosa vingar i sommarvinden😍🌞


Midsommarafton.
Ja vi hade så himmla trevligt att jag inte tog en enda bild på hela kvällen. Minns inte ens att jag rörde telefonen.😊
Vi fick besök av min älsta vän Linda och hennes kompis john, som hade sin vän tom med sig från england. Så hela midsommar fick vi öva engelska.
Det var längesedan jag hade så trevligt och spontant. Vi åt god mat och körde musik quis. Bilden snodde jag från malin som i smyg fotat mig precis innan gästerna kom. Tyvärr har jag verkligen ingen mer bild till er. Men malin gjorde i allafall den godaste maräng tårta jag någonsin smakat.😍😍

Puss
Livet, Själen, Kreativitet | |
Upp