På bakErstugE fÄst med mormor.

Vi brer på me värste värmlänskan och åker upp te de värmlänske skogera me mormora.
Där vi köer te klengås smörgåsera och kaffet. Köper lotter och vinner hannbroderade duker och kudder. Lyssner på gammle viser om nygefte par som e unge och oskulldsfulle och blonda...

Sammtidigt som jag inte kan sluta analysera den tyst dömmande gamla folk tron och synsättet. Så njuter jag av människors leenden och värme. Den otroligt vackra naturen. Och måste erkänna att jag lärde mig jätte mycket av mormor denna dag.
Hon berättade historier om när hon var ung och hur man bakar dessa bröd i bakstugan. Träffade hennes barndomsvän. Jag glömmer ofta bort vilken kunskap hon besitter. Och vilket liv hon levt.😊 och vilken kärlek jag har till denna kvinna. På många sätt är vi lika men också så otroligt olika. 
Strosade iallafall runt och begrundade hela alltet av mat och människor.
Hittade denna vackra dörr. Och kvinnorna var de som bakade allt bröd och sen sålde klengås.
Frågade givetvis om jag fick använda denna smygtagna bild😊

Livet, Själen, Kreativitet | |
Upp